07 January 2011

Cocuk YETISTiRmek farkindalik isterrrmis..

Merhaba,bugun Dogan Cuceloglunu dinlerken cok farkinda olmadan dogru yaptigim yanlis yaptigim seyleri gordumm sizlerlede paylasayim ..
1.Birakin cocugunuz kendi karar versin ne kadar yiyecegine sanki onun akli yok gibi herseye onun yerine karar vermeyelim o zaman kendine guvenmeyen herseyi yapmak icin ebeveynin gozune bakan pisrik cocuklar yetismesin.
2.Cocuk surekli abur cubur yiyor diyenler,o zaamn coocuga saglikli bir yeme ortami olusturalim ivir zivir almayalim evde olmayan birseyi nasil yiyebilir eninde sonunda evdeki yemegi yiyecek ev yemek doluyken acliktan olen cocuk  olamaz..
3.Cocugumuzun basarilarini tebrik edelim ama abartiyla bravo harika diye abartmayalim birakin mutlugunu o yasasin siz degil,her yaptigi sey icin alkis bekleyen bir coocuk yaratmayalim baskalari icin degil kendi icin yasasin..
4.Cocuklar umursanmak ister konusurken gozlerine bakinn..kulakla degil..
5.Yasamda ogrenme firsatini ona birakin cunku o buna uygun yaratilmistir,dusunsenenize konusmayi ogreniyor dinleyerek..
6.Yaptigi hatalar sonrasi alkis tutmayin 'tamam olsun kirilsin bardak  diyerek' gercek hayatta birsey kirildiginda  insanlar onu pohpohlamayacak hesabini soracaktir o nedenle yanlis oldugunu soyleyelim..
7.Cocuklara cocuklugunu yasamalari icin firsatlar yaratalim, yoksa 12-13 yasina bile gelse belki oyun oynamaktan derse oturmayacaktir..            
Is cocugun yerine kendini koyabilmek ve ben onun yerinde olsaydim bana nasil davranilmasini isterdim DIYEBILMEK....

6 comments:

özkannnn said...

evet ablacım geçen hafta tv'ye çıktı sabahleyin dinledm görüşleri harika bence uygulanmalı...

tatlihayat said...

bende sana katiliyorumm bidenem:)) i agree with youu ablan ingilizce calisyor bu araa korelmesin diyee

özkannnn said...

:)) batuyla körelmek mümkünü mü canım :D

Anonymous said...

serapcim cok haklisin onceden alihan bana doydum dedigi zaman yok annem doymadin diyodum oda bana doymadimmi diye soruyodu yemege devam :)))simdi oyle yapmiyorum tabi ama yinede biraz zorlama var annelik bu iste kendime hakim olamiyorum (h)

tatlihayat said...

evet haticecegim zararin neresinden donsen kardrr,sen gelecek yetisitiyosunn kimbilir neleri gerceklestircek annesi oo ona guvenn,sen o kadar ii bir annesinkii dogru olan birseyi okudugundaa evladim icin en guzeli nedir diye alabiliyorsun,hepimiz insaniz anamizdan ne gorduysekk onuu bilioz :))tabi arastirmak lazim ongorulu olmak lazimm optm senii

tatlihayat said...

ee alihani destekliyorum tabi alihanda bisey yemek istemio artikkk cocuk ne aciktigina karar veriyo ne doyduguna napsin,en iyisi yeme isini birakam demis:))