15 October 2010

iletisim:))


Laf goze anlatilir,Ne kadar guzel ve icerikli bir soz dimi bende bugun bu sozu bir tv kanalinda duydum ve hemen kulak verdim,ornegin size birinin  birseyler anlatirken etrafa yada yere bakarak anlatmasi sizi onu dinlemeye ne kadar motive eder?aslinda hayatt cok basit kurallardan ibaret ama karisikligi yaratan biz insanlariz dimi:)bu siralar guzel bir kitap okuyorum iletisimle alakali,herseyi anlattim ama beni anlamiyor diyoruz dimi aklimda ne varsa soyledim ama anlamadi herseyi soylemek iletisim icin yeterli degil gerekli olani oz sekilde stratejik yontemlerle ifade etmek onemli olan (strateji derken ajanaliktan ciaden saman altindan su yurutmekten bahsetmiyorum tabiki:))uygun dille anlasilir sekilde karsi tarafin dusuncesine mantigina uygun konusmaktan behsediyorum..bir ornek vermek istiyorum bir sirkette calisiyorsunuz ve patronunuz toplanti dolayisiyla yurtidisina is seyahatine cikti katilmasi gerekli bir toplantisi var ancak grip oldu ve gidemiycek sizi aradi katilmaniz icin ve o gunde evlilik yildonumuz ve esinizle planlariniz vardi,ne diyceksiniz patrona hayir gelemem mi?bunu hic diyemezsiniz eger kovulmak istemiyorsaniz:)uygun dille karsiya ifade edip kendi lehimize cevirmek lazim,oncelikle patronunuzun dusunce tarzi akla gelmeli patronun is hayatinda en deger verdigi seylerden biri ornegin israfa karsi olmasidir,bundan yola cikarak biletimi ayarladim ancak o gun cok yogun oldugu icin aktarmali gelebileceginizi ve maliyetinin 5000tl tutacagini soylerseniz sizin birseye onermenize gerek kalmayacak ve toplantinin ertelenip baska zamana kaydirilmasini isteyecektir patron..cunku bunun gereksiz bir masraf olacagini dusunecektir..tabi bu basit bir ornek oldu..hayatta mutlu olmak icin negatif dusuncelerden insanlardan uzak durun yeterli derimm..unutmayin her insan degerlidir degeri veren yurektir ne kiyafet para nede etikettir..

2 comments:

Anonymous said...

:))))))) dostmmm iletişim adlı yazın çok iyi, başarılı, ellerine sağlık

tatlihayat said...

:)))