28 June 2010

Arnavutluk-Tiran

Merhaba,uzun zamandir yazamadim nihayet yazma imkani buldum,bugun arabayla yola ciktigimiz italya  gezimizin ilk duragi  tirandan bahsedecegim.Yolcugumuz yeni yol yapimi sebebiyle 5saat surdu.Girisinde eski binalar vardi ancak merkezi guzeldi..hatta aman tanrim dedim bu ne ama merkezi gorunce tamam ya deyip gulduk:))Tiran kosovaya gore oldukca buyuk, nufusu kalabalik bir yer.Meydanda devasa bir iskender bey heykeli var, Merkezinde buyuk bir parki var yemyesil coocuklarin oynayabilecegi kosturacagi,gittigimiz gun havada oldukca guzeldi meydanda parkta guzel bir restaurantta yemek yedik corbasi harikaydi sebze corbasi tam bizim damak zevkimizde uygundu,meydanda genis bir boslukta akulu arabalari kiralayacaginiz yer var coocuklar icin harika yani sursun  istedikleri kadar...yemek konusundada dikkat edin domuz eti cok yaygin..tiranda sunu gordum acayip bir italyan hayranligi benzerligi var restaurantlarinda yemeklerinde gunluk yasamlarinda italyada yasayan cok fazlada arnavut mevcutmus,tiran denize cok yakin 30-40dkada sahile gidebilirsiniz ,sokaklarda herkes bronz geziyordu,biraz dolastiktan gordukten sonra durrese gemiye bincemiz sehre gittik aksam 11 gibi gemi hareket etti..tiran yolunuz ustundeyse bir gorun derim..

1 comment:

iremlemekanlar said...

İnanılmaz güzel yerler serapcım.Benim ençok gözüme çarpan böreklerdi ..Güzel ve temiz bir şehir sevgiler gönderiyorum canım.Güzel resimler bekliyorum.