27 October 2009

Kakaolu Kek

Merhabalar,bugun esimin cok sevdigi pastalardan biri olan keki yaptim,normalde kisa surede yaptigim keki bugun anca 1 saatte yapabildim oglum saolsun:). Minik oglumda katkida bulunmak istedi:) ortaklasa yaptik artik,keki yaparken her zaman ayni olculeri kullanirim ve hep gusel sonuc ailirim umarim sizde yapar begenirsiniz.


Malzemeler:
3yumurta(oda sicakliginda bekletilmis)
1su bardagi seker
1su bardagi sut(oda sicakliginda bekletilmis)
1/2 su bardagi siviyag
2.5-3 su bardagi un
1paket kabartma tozu
1paket vanilin
2-3yemek kasigi kakao

Yapilisi:Seker ve yumurtayi beyazlasana dek cirptim,ardindan sut ve yagi ekledim.unu ve kabartma tozunu ayri bir kapta karistirip sivi karisima ekledim.karisimi 2'ye boldum yarisina kakao kattim.yaglanmis firin tepsisine sirayla bir kakaolu karisimdan bir sade karisimdan dokerek bitirdim.isitilmis 160 derecelik firina surdum yaklasik 30-40 dka pisirdim.

Puf noktasi:Kek pisirirken firin isisi max 160-170 derece olmali vede ilk 20dka firin acilmamalidir husrana ugramamak icin:)

2 comments:

Eymen'im said...

Bence de çok lezzetli görünüyor. Ellerine sağlık...

tatlihayat said...

tesekkur ederim esracigim..